miercuri, 20 aprilie 2016

Povesti in ploaie




Literele isi pierd forma intr-un haotic paienjenis de cerneala. Se scurg din caiet precum o mare de plete revarsate pe istoria existentei mele, care acum se vrea stearsa. Unde se pierde trecutul? Amintirile toate dispar si lasa in urma un vid alb. Caut culori si nu gasesc decat lumina...
         Mereu am crezut ca uitarea arata ca o negura de nepatruns, ca o noapte in care te ratacesti in nimicul ce te inconjoara – un univers in care toate stelele s-au stins, odata cu lumina ochilor tai. O noapte in care pierzi tot si castigi in schimb libertate – liber vei fi a te pierde in lumea ce, dincolo de negura, traieste inca in prin infinite forme si palpita in sunete vibrante. Si vei simti, mai mult ca niciodata, ca esti parte din acest intreg, pentru ca nu te vei vedea doar pe tine insuti, ci vei putea cuprinde in privirea ta oarba intreg universul intr-o singura non-culoare. Vei vedea atunci si cu ochii inchisi – pentru ca lumina nu se va mai juca aruncand umbre pe simturile tale. Pentru ca trecutul tau nu va mai exista decat ca o negura de iluzii.
         Acum insa am simtit lumina strabatand din fiecare fragment al constiintei. Ii simt caldura cu tot sufletul si ma deschid in fata istoriei orbitor de luminoase, asemenea plantelor ce isi absorb lacom razele vitale in fiecare dimineata. Unde credeam ca voi regasi negura, a fost dintotdeauna doar lumina. In ambele cazuri, tot ce as vedea ar fi insa neantul.
         El este lumina care te-a tinut in viata pana acum, lumina ce nu se stinge, in care toate formele se pierd, in albul cetos al iluziilor. El – trecutul. Iar culorile prezentului imi estompeaza visul uitarii. Glasuri ce par a ma striga imi risipesc ceata din priviri. Dintre toate, disting un unic glas – cel care mi-a vorbit atat de rar... Ma striga oare din aceste fade amintiri, sau dintr-o proiectie a viitorului? O clipa pare ca il pierd si tacerea ma izbeste dureros. Dar glasul revine. Glasul lui mereu imi revine. Ii simt, de undeva, privirea pierduta cuprinzandu-mi chipul, si ochii mei orbi de iluzii cauta sa infrunte lumina visului, pentru a-si regasi in realitate adevarul – ideal dincolo de iluzie.
         Deschid ochii si vad cum glasul se sparge in picaturi de ploaie la fereastra. Suvoaie de lacrimi ceresti spala filele amintirilor de orice forma – si dincolo de asta ramane o infinita lumina pe care o iubesc din tot sufletul amagit de perfectiunea armoniei. Istoria mea este acum doar o mare de pagini albe, impestritate cu cerneala... Jurnalul, ramas la fereastra, isi jertfeste povestile ploii de vara, care, in schimb, imi canta povestea din visul meu. Imi simt obrajii uzi – dar stiu ca nu sunt lacrimi, ci doar stropi de eternitate. Cand va ploua, gandul meu se va duce mereu la o singura plimbare, pentru ca din ploaie razbate glasul lui si fiecare picatura ii oglindeste ochii.
         Din vis a razbit insusi visul realitatii. Ploaia e o iluzie din trecut si ma atrage in mrejele ei precum o vraja. Din glasuri si priviri razbate o chemare... Dar stiu ca nu poate fi nimic altceva decat o iluzie a lacrimilor boltii.
***
O prima picatura de ploaie imi stropeste pervazul, inundandu-mi constiinta cu o simfonie de emotii ce nu vor a se stinge. Ma cufund in visare, zadarnic cautand un chip apus, strunind corzile glasului ce pare ca se revarsa plecum ploaia in fata geamului meu deschis. Trecutul ma cheama, insa, de caut sa il cuprind in priviri, se ascunde intr-un val de ceata.
Visele nu sunt pentru un trecut ce a apus, ci pentru un viitor ce acum se cladeste din torentele ploii de vara. Atunci, de ce ploaia ma cuprinde in priviri aprinse si imi sopteste ceva ce ar fi trebuit sa dau uitarii?...
Cand norii se strang pe cer, aerul ma apasa precum emotia unei marturisiri. Bolta isi va spovedi asupra mea povesti nenumarate, despre lumi ce vin si se duc, si in fiecare strop voi putea citi un infinit. Un singur gand, insa, mi se deschide mie – si acesta este un spirit fara trup, doar din lumina.
Ma voi duce, deci, sa cuprind ploaia in brate si sa plang, nestiut de nimeni, cu insesi lacrimile cerului.

Pe o plaja pustie, sunt singur cu ploaia. Linistea glasului se pierde in sunetul firav al stropilor izbiti de crengile copacilor si de dunele de nisip. Nu a fost niciodata nimic, decat natura. Iar eu am incercat sa ma pierd in iluzii.
Pasesc incet si ploaia mi se scurge pe fata – nu mai caut nimic, dar pasii inca nu se opresc. Privesc in jur si, dincolo de abundenta formelor, totul pare gol si lipsit de viata, surd la toate povestile inganate de ploaie. Chiar si pentru mine, linistea s-a lasat peste tot acest ropot. Imi dau seama ca povestea s-a terminat si totusi inca o mai caut cu pasi pierduti, numai pe ea...
Atat cat cerul va ploua, nu se va termina niciodata.

***
Totul e pustiu, in afara de racoarea ploii ce imi spala sufletul de iluzii si imi cuprinde trupul intr-o tandra atingere cereasca. Ploaia mea nu e nascuta din suferinta, ploaia mea e un vis etern. Merg, strabat perdeaua de picaturi, stiind ca, odata si odata, visul se va destrama, iar glasurile vor inceta. Si atata timp cat pot visa, vreau sa visez pana la capat...

Pe strada pustie, ploaia scalda doua priviri din care nu se poate citi decat armonie. Surpriza, indoiala, amagire – nu au fost niciodata parte din poveste. Simfonia ploii canta acum emotia unei imbratisari – nu a trupurilor, caci acestea au fost parasite pentru o completa regasire. E o imbratisare a eternei afinitati, acolo unde nu mai exista decat sinceritate si lumina. Departe, dincolo de cuvinte... 


Prin ploaie eu te-am regasit. Iar acum stiu ca, atata timp cat cerul va revarsa picaturi de viata asupra intregului Pamant, tu, gand varatic, vei fi al meu intotdeauna...

Fragment din Jurnalul unei veri - iulie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu